Μπορεί μία ταινία με τον Τομ Χάρντι κλεισμένο σε ένα αυτοκίνητο επί μιάμιση ώρα να κρατήσει το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκειά της; Αυτό είναι το ερώτημα στο οποίο καλείται να δώσει απάντηση ο Στίβεν Νάιτ, βετεράνος σεναριογράφος (του "Eastern Promises" και "Dirty, Pretty Things", μεταξύ άλλων) και προσφάτως σκηνοθέτης (του όχι και τόσο ελκυστικού "Redemption" με τον Τζέισον Στέιθαμ) με το "Locke" του.
Το φιλμ ακολουθεί τον Άιβαν Λοκ σε μια διαδρομή προς το Λονδίνο, κατά την οποία σταδιακά η ζωή του αρχίζει να καταρρέει. O Λοκ ξεκινάει την διαδρομή έχοντας μια σταθερή δουλειά (στην οποία είναι καλός και νιώθει σίγουρος), μια ευτυχισμένη οικογένεια και μια ομαλή, ανεπεισοδιακή καθημερινότητα. Μέχρι όμως, να τελειώσει η επόμενη μιάμιση ώρα, ο Λοκ θα κινδυνεύσει να χάσει τα πάντα.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ταινίας είναι ότι είναι γυρισμένη σε real time, δηλαδή τα ενενήντα λεπτά του φιλμ αντιστοιχούν σε ενενήντα πραγματικά λεπτά. Το δεύτερο χαρακτηριστικό της είναι ότι μόνο ο Τομ Χάρντι (στον όμωνυμο ρόλο) κερδίζει screentime. Ναι, φυσικά και αλληλεπιδρά με άλλα άτομα, όμως, εκείνοι περιορίζονται μόνο σε φωνητικούς ρόλους, αφήνοντας στον Χάρντι την ευθύνη της πρόκλησης του ενδιαφέροντος του κοινού.
Χωρίς να θέλουμε να μπούμε σε λεπτομέρειες γιατί όσα λιγότερα ξέρει κανείς για την εμπειρία του "Locke" τόσο το καλύτερο, αρκεί να πούμε πως το φιλμ αποτελεί ιδανικό όχημα για να αποδειχτεί η ικανότητα του Τομ Χάρντι να χειρίζεται απρόσμενα διακριτικά ρόλους, για τους οποίους άλλοι θα κατέφευγαν σε μανιέρες και φωνές. Υπό την καθοδήγηση του Νάιτ, παραμένει προσκολλημένος στο τιμόνι επί ενενήντα λεπτά, κάνοντας τηλέφωνα και μπλέκοντας σε ένα ιδιόμορφο θρίλερ, που, τελικά, παρασέρνει και συγκινεί το θεατή.
Η επιτυχία κρύβεται στις λεπτομέρειες και ευτυχώς τόσο ο Χάρντι όσο και ο Νάιτ φαίνεται να το γνωρίζουν αυτό, κάνοντας το "Locke" μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του Φεστιβάλ και τον αποδέκτη ενός από τα εντονότερα χειροκροτήματα, απόδειξη της απρόσμενης υψηλής ποιότητας της ταινίας. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να μελετηθεί η εμπορική πορεία του φιλμ (που δεν πρέπει καν να συγκριθεί με το "Buried", παρά την συσχέτιση που έρχεται αμέσως στο μυαλό). Να σημειωθεί ότι στους παραγωγούς, βρίσκουμε και τον πάντα καλλιτεχνικό Joe Wright (Atonement, Anna Karenina). (3.5*/5)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου