Εκείνη είναι καρδιολόγος. Εκείνος της κάνει μια συνηθισμένη επίσκεψη για τσεκ-απ. Εκείνη θα του αποκαλύψει ότι η γυναίκα του έχει σχέση με τον άντρα της. Κάθε ίχνος σταθερότητας στη ζωή τους μόλις καταστράφηκε.
Είναι δύσκολο να πει κανείς περισσότερα για την πλοκή μιας ταινίας που βασίζεται τόσο πολύ στην δύναμη των εικόνων και την υποβλητικότητά τους και που δεν επικεντρώνεται στην λογική της σεναριακής ανάπτυξης αλλά στην επιδεξιότητα του χειρισμού των συναισθημάτων και των υπόγειων εντάσεων. Ο Kirill Serebrennikov αποφεύγει τις συνήθεις σεναριακές νόρμες και καταφέρνει να μεταδώσει στο κοινό την δύναμη μιας ιστορίας που απαιτεί την συμμετοχή του (πρακτικά, είναι αδύνατο να παραμείνει αμέτοχο) επιδεικνύοντας εξαιρετική σκηνοθετική μαεστρία και χωρίς να καταφεύγει σε εντυπωσιασμούς και ευκολίες. Ο χαλαρός αφηγηματικός άξονας γίνεται η αφορμή για μια πιο σουρεαλιστική προσέγγιση, μια περισσότερο αντισυμβατική καταγραφή του τόπου και του χρόνου. Οι προσωπικές επιλογές και οι εναλλαγές των ρόλων, η εκδίκηση και η παρέμβαση της μοίρας, η πλέξη του παρελθόντος και του μέλλοντος και η ύπαρξη (ή όχι) μιας ανώτερης δύναμης δημιουργούν ένα υποβλητικό και υπνωτιστικό αποτέλεσμα που πιάνει τον θεατή απροετοίμαστο. Με απίστευτα δυνατές σκηνές που ακροβατούν ανάμεσα στην βία και τον λυρισμό, την λογική και την κυριαρχία των δυνάμεων της φύσης, την συναισθηματική ψυχρότητα και την ανάληψη της εξουσίας από το πάθος, το Betrayal φέρνει περήφανα το στίγμα του ρώσικου κινηματογράφου και καταφέρνει να κλέψει τις εντυπώσεις.
Τέλος, η Franziska Petri, στον ανώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο, δημιουργεί μια επιβλητική προσωπικότητα στην μεγάλη οθόνη, μαγνητίζει με την ομορφιά της και την αυστηρότητά της, ρίχνεται θαρραλέα στις απαιτήσεις του ρόλου και αναδεικνύεται περίτρανα θριαμβευτής.
(Το παρόν κείμενο αποτελεί αναδημοσίευση της κριτικής μας για την ταινία από την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φετινό φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου