Στο αρχικό πεντάλεπτο πλάνο της ταινίας, η οικογένεια της Lucia ετοιμάζεται να φύγει από το σπίτι, πριν ακόμα ξημερώσει, για ένα road trip προς το μέρος όπου ο πάτερ φαμίλιας έχει στην κατοχή του κάποια έκταση γης. Ο πατέρας ξυπνάει τον μικρό αδερφό της Lucia, ο οποίος νυσταγμένος μπαίνει στο αυτοκίνητο, ενώ η μητέρα ρωτάει διστακτικά: "Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να έρθω;". Η Lucia δεν καταλαβαίνει ακόμα το νόημα αυτών των λέξεων, όμως, κατά την διάρκεια των επόμενων ημερών θα συνειδητοποιήσει ότι ο γάμος των γονιών της δεν είναι τόσο στέρεος όσο νόμιζε στον παιδικό της μικρόκοσμο και ότι το οικογενειακό road trip που ξεκινά ίσως είναι το τελευταίο για την οικογένειά της.
Η σεναριογράφος και σκηνοθέτης Dominga Sotomayor Castillo (στην πρώτη της ταινία) αποφασίζει να πει όλη την ιστορία από την οπτική της Lucia. Όπως και εκείνη, αρχικά δεν καταλαβαίνουμε τι πηγαίνει στραβά μέχρι κι εμείς σταδιακά να αρχίσουμε να διακρίνουμε μαζί της τις ρωγμές. Για ένα μεγάλο διάστημα της ταινίας, οι γονείς παραμένουν γυρισμένοι με την πλάτη, ο πατέρας δε παραμένει ανώνυμος μέχρι το τέλος, ενώ το επίπεδο της κάμερας βρίσκεται πάντα στο ύψος των ματιών της Lucia, κάποιες φορές μάλιστα προβάλλοντας πλήρως αυτά που βλέπουν τα μάτια της. Η μικρή Santi Ahumada είναι απόλυτα πειστική στην προσπάθειά της να ανακαλύψει αυτά που προσπαθούν με σπασμένα αγγλικά να διατηρήσουν κρυφά οι γονείς της ενώ η ικανότητα της Castillo να στήνει πλάνα μεγάλης ομορφιάς (και διάρκειας) είναι καθοριστικά στην δημιουργία μιας σχεδόν μυστικιστικής αύρας στο έργο.
Το κακό είναι ότι η ιστορία δεν έχει και τόσα πολλά πράγματα να πει. Οι αργοί ρυθμοί από ένα σημείο και μετά γίνονται ενοχλητικοί και η αναμονή για την κατάληξη του έργου (την αναμενόμενη έκρηξη της κατάστασης) δεν επιβραβεύεται όπως θα έπρεπε. Η Castillo όντως χτίζει προς κάποια κορύφωση, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι άνευρο και σίγουρα όχι στον βαθμό που περίμενε κανείς ενώ τα ενδιάμεσα επεισόδια φαντάζουν τυχαία και χωρίς απόλυτη συνοχή. Το Thursday Till Sunday είναι στην τελική περισσότερο ικανό όταν επικεντρώνεται κανείς στην δύναμη των εικόνων και όχι τόσο στην ίδια την ιστορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου