Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Retro PosterVision #9: Sleeping Beauty (1959) του Clyde Geronimi

Κάθε μήνα, το Frame Game επιλέγει μία από τις αγαπημένες του ταινίες, εξηγεί τον λόγο και ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο μέσα από τις αφίσες του φιλμ. Ο Μάιος ανήκει στην "Ωραία κοιμωμένη"!

Μακριά από την Maleficent της φετινής κινηματογραφικής σεζόν, υπάρχει η "Μαγκούφισσα" της αρχικής ταινίας της Disney, εικονική μέσα στην κακία και την συγκρατημένη υστερία της και απολαυστική μέσα στην μαυρίλα της που ταράζει τα πολύχρωμα, widescreen technicolor πλάνα του παραμυθιού. Η Μαγκούφισσα (θα επιμένω μέχρι τέλους) δεν έγινε τυχαία η πιο εικονική κακιά της Disney (ακόμα περισσότερο κι από την Κακιά Μάγισσα της Χιονάτης) ούτε κατάφερε να επηρεάσει τόσο τις μελλοντικές εκδοχές των "κακών του παραμυθιού", κάτι που η σύγχρονη μεταλλαγμένη εκδοχή της ιστορίας μοιάζει να αγνοεί παντελώς, στερώντας από τον χαρακτήρα όλη του την μοναδικότητα. Το παγωμένο βλέμμα και το απειλητικό μειδίαμα, η επιβλητική φιγούρα και το περπάτημα που την κάνει να ίπταται λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος κινδυνεύουν πλέον να μείνουν κούφια, θύματα στην τάση άμβλυνσης των ακραίων χαρακτηριστικών για μια πιο "αθώα" νεότερη γενιά.

Ευτυχώς, θα υπάρχει πάντα η αρχική ταινία της Disney, την οποία η λίγο μεγαλύτεροι γνώρισαν και αγάπησαν σε VHS, πριν η ψηφιακή μορφή της μας ξαναθυμίσει το widescreen μεγαλείο της. Γιατί η "Ωραία Κοιμωμένη" είναι πρόθυμη να αξιοποιήσει το ευρύ κάδρο από άκρη σε άκρη, να γεμίσει με λεπτομέρειες απερίγραπτης ομορφιάς κάθε σημείο της οθόνης, να χρωματίσει σε πολλαπλά επίπεδα το περιβάλλον με στοιχεία της φύσης και να τιμήσει την παραμυθένια προέλευση της ιστορίας τόσο πολύ, που σχεδόν το τελικό όραμα δεν χωράει στην μικρή οθόνη της τηλεόρασης. Όντας έξι χρόνια στην παραγωγή και αποτελώντας ένα ριψοκίνδυνο project για την οικονομική επιβίωση της Disney, η ταινία κατάφερε να γνωρίσει την απόλυτη αποδοχή μόνο με τον καιρό, καθώς τα καινοτομικά της στοιχεία γίνονταν όλο και πιο αναγνωρίσιμα, όλο και πιο αγαπητά από τον απλό θεατή.

Παίζοντας το παιχνίδι των αντιθέσεων, η Ωραία Κοιμωμένη του επιβλέποντα σκηνοθέτη Clyde Geronimi (σκηνοθέτη και της "Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων", της "Σταχτοπούτας", των 101 Σκυλιών της Δαλματίας", του "Πήτερ Παν" και της "Λαίδης και του Αλήτη") στριμώχνει τους ήρωές της σε μικρές γωνίες του κάδρου για να αναδείξει το μέγεθος του βασιλείου, χρησιμοποιεί παραλλαγές της μουσικής του Τσαϊκόφσκι κόντρα στην πιο εξελιγμένη τεχνική animation που είχε δει μέχρι τότε ο κόσμος, εναλλάσσεται ανάμεσα σε φανταχτερά σκηνικά και μαύρα πλάνα όπου ξεχωρίζει μόνο το πράσινο της κακίας και έχει ουσιαστικά για πρωταγωνίστρια την villain της ιστορίας, που μπορεί να παραμένει μονοδιάστατη όσον αφορά τους σκοπούς της, όμως, η αποτύπωση της τρέλας της είναι τόσο περιγραφική και ξεκάθαρη, που τελικά την ανάγει σε εικονικό χαρακτήρα. Η Aurora μπορεί να κερδίζει τον τίτλο της ταινίας, όμως, η Maleficent/Μαγκούφισσα κερδίζει την κληρονομιά της, κάτι που γίνεται πλέον εμφανές, 55 χρόνια από την κυκλοφορία του φιλμ.

Ζήτω η πραγματική βασίλισσα.









Αμερικανικά posters

Γαλλικό poster

Ιαπωνικό poster

Σουηδικό poster





Ισπανικά posters

Πολωνικό Poster


Minimalist posters

Minimalist poster από τον Rowan Stocks Moore

Artwork από τον Eric Tan

Mondo poster από τον Billy Maumann

Αρχείο
Retro PosterVision #1: Blow up (1966) του Michelangelo Antonioni
Retro PosterVision #2: Dario Argento Filmography 1970-1987 (Halloween Special)
Retro PosterVision #3: Don't Look Now (1973) του Nicolas Roeg
Retro PosterVision #4: Repulsion (1965) του Roman Polanski
Retro PosterVision #5: L'année dernière à Marienbad (1961) του Alain Resnais
Retro PosterVision #6: Rear Window (1961) του Alfred Hitchcock
Retro PosterVision #7: The Royal Tenenbaums (2001) του Wes Anderson

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...