Λίγο γιατί η αφίσα του 70ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, η οποία μόλις αποκαλύφθηκε, περιέχει ευθεία αναφορά στο "Μια αιωνιότητα και μια μέρα" του Θ. Αγγελόπουλου, που γυρίστηκε στην Θεσσαλονίκη, λίγο γιατί σήμερα στο λιμάνι της πόλης έγιναν γυρίσματα για την νέα ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, "Xenia", λίγο γιατί η αγάπη για την Ariane Labed δεν κοπάζει ποτέ και λίγο γιατί μετά από αυτό το επικό αφιέρωμα του Freecinema.gr μου γεννήθηκε ξανά ο ενθουσιασμός για κάθε ελληνική κινηματογραφική απεικόνιση εκτός συνόρων, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις πώς γεννήθηκε αυτό το απόλυτα random, κατά τα άλλα, ποστ.
Το "Magic Men" είναι η νέα ταινία των Γκι Νατίβ και Ερέζ Ταντμόρ, κατά κάποιον τρόπο παλιών γνώριμων της πόλης. To 2011, η ταινία "Πλημμύρα (Mabul)" με σκηνοθέτη τον πρώτο κέρδισε το βραβείο κοινού στο 51ο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι, προσωπικά, το φιλμ δεν ήταν και το καλύτερό μου. Για το "Magic Men", o Νατίβ επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη (και την Σαντορίνη, αν προσπεράσουμε το τοπικιστικό μου ενδιαφέρον) με μία ταινία που ακολουθεί πατέρα και γιο, χασίδικης προέλευσης (μόδα έγινε;), οι οποίοι αναζητούν στην χώρα τις ρίζες τους αλλά και τον τρόπο να γεφυρώσουν την μεταξύ τους απόσταση.
Το πρόσφατο trailer μαρτυρά πως η ταινία είναι έτοιμη για φεστιβαλική εξόρμηση το φθινόπωρο (Βενετία;) κι επιβεβαιώνει την (ανη)φόρα της καριέρας της Ariane Labed, που μετά την επισφράγιση της θέσης της ως ένα από τα κύρια στελέχη της αναβίωσης του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, δοκιμάζει την τύχη της σε αγγλόφωνες αλλά και γαλλικές παραγωγές. Παράλληλα, επαναφέρει την Θεσσαλονίκη στη μεγάλη οθόνη, τονίζοντας ακριβώς όσο χρειάζεται την ελκυστική μελαγχολία της.
Ariane Labed και Θεσσαλονίκη, για όνομα του Θεού. Και οι τρεις παράγραφοι που χρειάστηκαν για να δικαιολογήσουν την συνύπαρξή τους, πλεονασμός είναι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου