Από έναν άνθρωπο που αγαπά εξίσου την pop κουλτούρα και την cult κληρονομιά του κινηματογράφου, όπως ο Quentin Tarantino, δεν αποτελεί έκπληξη η ανακάλυψη αναφορών στις λεπτομέρειες των κάδρων του, όπως, για παράδειγμα, η πληθώρα ιταλικών posters για cult θρίλερ και gialli της δεκαετίας του 1970 στους τοίχους των πρωταγωνιστών τού "Death Proof". Επίσης, δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη ενός πιο hipster και κινηματογραφικά διψασμένου "Amazing Spider-Man" από την εμφάνιση των posters τού "Rear Window" του Άλφρεντ Χίτσκοκ (στην πρώτη ταινία) και του "Blow-Up" του Michelangelo Antonioni (στο sequel, κεντρική φωτό) στους τοίχους τού δωματίου του Πίτερ Πάρκερ! Ταυτόχρονα, η αφίσα του "Rocky" μέσα από τον καθρέφτη του John Travolta στο "Saturday Night Fever" μαρτυρά όχι μόνο το κινηματογραφικό του γούστο αλλά και τα ίδια τα χαρακτηριστικά της personna του. Για να μην μιλήσουμε για τον Yasujirô Ozu και την ατέλειωτη χρήση αφισών δυτικών ταινιών στα φιλμ του!
Σε κάθε περίπτωση, το σινεμά ζει μέσα στο σινεμά, πάνω στους τοίχους των ηρώων του, μέσα στο ίδιο τους το μυαλό, μαρτυρώντας τις επιρροές τους, τις αναφορές τους, τις αδυναμίες τους. Παράλληλα, η απρόσμενη χρήση των posters μέσα σε άλλες ταινίες αποκαλύπτει την παιχνιδιάρικη διάθεση των σκηνοθετών τους ή, ακόμα καλύτερα, τις φιλμικές τους αγάπες και τα φιλμ που βρίσκονται συνεχώς στο φόντο της δημιουργίας τους. Δεν υπάρχει ουσιαστική σημασία στην ανακάλυψη της κρυμμένης αναφοράς στον τοίχο ενός κινηματογραφικού ήρωα. Αποτελεί, όμως, ένα πρώτης τάξης παιχνίδι για την αποκάλυψη ενός απρόσμενου κινηματογραφικού πλούτου. Ετοιμαστείτε να μπούμε απρόσκλητοι σε ιδιωτικούς χώρους.
H "Casablanca (1942)" του Michael Curtiz στο "An American Werewolf in London (1981)" του John Landis.
Το "Le Petit Soldat (1963)" του Jean-Luc Godard στο "Pierrot le Fou (1965)" του Jean-Luc Godard.
Το "Rocky (1976)" του John G. Avildsen στο "Saturday Night Fever (1977)" του John Badham.
Ο "Τιτανικός (1997)" του James Cameron στον "Don Jon (2013)" του Joseph-Gordon Levitt.
To "Spellbound (1945)" του Alfred Hitchcock στο "Tesis (1996)" του Alejandro Amenábar.
To "Όσα παίρνει ο άνεμος (1939)" του Victor Fleming στο "La Femme Publique (1984)" του Andrzej Zulawski.
Η "Gilda (1946)" του Charles Vidor στο "Mulholland Dr. (2001)" του David Lynch.
To "Orgasmo (aka Paranoia, 1969)" του Umberto Lenzi στο "Death Proof (2007)" του Quentin Tarantino.
Οι "Εραστές (1958)" του Louis Malle sto "Ohayô (Good Morning, 1958)"του Yasujirô Ozu.
Το "2001: A Space Odyssey (1968)" του Stanley Kubrick στο "Two Lovers (2008)" του James Gray.
Το "Rear Window (1954)" του Alfred Hitchcock στο "The Amazing Spider-Man (2012)" του Marc Webb.
Τα "Notorious (1946)" και "Rear Window (1954)" του Alfred Hitchcock στο "The Player (1992)" του Robert Altman.
To "Un homme et une femme (1966)" του Claude Lelouch και το "El extraño viaje (1964)" του Fernando Fernan Gomez στο "Diamond Flash (2011)" του Carlos Vermut.
To "Un homme et une femme (1966)" του Claude Lelouch και στο "The Disappearance of Eleanor Rigby: Her (2014)" του Ned Benson.
To "Masculin féminin (1966)" του Jean-Luc Godard στο "The Disappearance of Eleanor Rigby: Him (2014)" του Ned Benson.
To "The Hills Have Eyes (1977)" του Wes Craven στο "The Evil Dead (1981)" του Sam Raimi.
Το "The Killing (1956)" του Stanley Kubrick στο "Irreversible (2002)" του Gaspar Noé.
Το "V for Vendetta (2005)" του James McTeigue στο "The Fault in Our Stars (2014)" του Josh Boone.
To "East of Eden (1955)" του Elia Kazan και το "Peyton Place (1957)" του Mark Robson στο "L’important c’est d' aimer" του Andrzej Zulawski.
Το "Speedy (1928)" του Ted Wilde στο "I Graduated, But..." του Yasujirô Ozu.
Ο "Le samouraï (1967)" του Jean-Pierre Melville στο "Submarine (2010)" του Richard Ayoade.
Το "Halloween (1978)" του John Carpenter στο "Super 8 (2011)" του J.J. Abrams.
Το "The Entertainer (1960)" του Tony Richardson στο "Tootsie (1982)" του Sydney Pollack.
Το "Harold and Maude (1971)" του Hal Ashby στο "Y tu Mamá También (2001)" του Alfonso Cuarón.
Πηγές: Η Criterion Collection (via FREE CINEMA), το Films in Films και το προσωπικό αρχείο του FRAME GAME.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου