Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2012

Η Ρόμι Σνάιντερ, ο Αντρέι Ζουλάφσκι και η συλλογή με τις αφίσες.

Γενικώς, έχω ένα θέμα με τις αφίσες ταινιών. Αν και δεν τις συλλέγω (αν δεν μπορείς να την αναρτήσεις κάπου, είναι κρίμα να την χαντακώσεις σε κάποιο σκοτεινό ντουλάπι, θαρρώ), μου αρέσει να ψάχνω διεθνείς εκδόσεις τους ή σπάνιες εκτυπώσεις τους και να τις συγκεντρώνω (τουλάχιστον) σε ένα ψηφιακό αρχείο. Υπάρχει και το (εν αναμονή) project σχετικά με τις αφίσες στα δωμάτια των κινηματογραφικών ηρώων το οποίο κάποια στιγμή ελπίζω να παρουσιαστεί (κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη), όμως η δυσκολία του όλου εγχειρήματος καθυστερεί την διαδικασία ολοκλήρωσης. Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες με έχει πιάσει μία μανία να δω σχεδόν όλη την φιλμογραφία του Αντρέι Ζουλάφσκι από την αρχή, με αφορμή την επαναπροβολή του Possession, που δεν είχα εκτιμήσει (λανθασμένα) στην πρώτη του προβολή, χρόνια πριν. Πού καταλήγει όλο αυτό το παραλήρημα, αναρωτιέσαι; Απλούστατα, καταλήγει στο ότι στην προβολή του L' important c'est d' aimer (ή αλλιώς That Most Important Thing: Love αγγλιστί) βρήκα τον θησαυρό που αναζητούσα.


Στην ταινία ο Fabio Testi είναι ο Σερβέ Μοντ, ένας φωτογράφος με όχι και τόσο κοινωνικά αποδεκτές παρέες ή επαγγελματικές δραστηριότητες. Μία μέρα, γνωρίζει σε ένα γύρισμα την Ναντίν Σεβαλιέ (η πανέμορφη αλλά εύθραυστη Romy Schneider), μία ηθοποιό που έχασε τον δρόμο της, αναλώνοντας το ταλέντο της σε b-movies soft-core περιεχομένου, προς εξασφάλιση εισοδήματος. Οι δυο τους θα σχηματίσουν μεταξύ τους μια παράδοξη σχέση, που θα "σκαλώσει" λόγω των ηθικών αναστολών της Ναντίν, η οποία είναι παντρεμένη με τον Ζακ (Jacques Dutrond), έναν συλλέκτη κινηματογραφικών φωτογραφιών και πόστερ, το οποίο μας φέρνει και στην ουσία της ανάρτησης.

Στους τοίχους της οικίας του Ζακ και της Ναντίν, μία έπαυλη "δανεισμένη" σε κείνους από μία ηλικιωμένη φαν της ηθοποιού (αν λέει την αλήθεια η Ναντίν και δεν περιγράφει με ευφημισμούς την αλήθεια), υπάρχει πλήθος αναρτημένων αφισών της χρυσής εποχής του Hollywood, είτε στην αυθεντική είτε στην γαλλική τους έκδοση, που μετατρέπουν τον χώρο σε κάποιο είδους μουσείο. 



    

Στα αριστερά, ο James Dean ποζάρει "Δυτικά της Εδέμ" εν'ω στα δεξιά, η Lana Turner και ο Lee Philips πρωταγωνιστούν στην γαλλική έκδοση της αφίσας του "Peyton Place", κατάλληλα μεταφρασμένο ως "Οι απολαύσεις της κόλασης".



    

Επάνω, ο Gregory Peck, σαν να απειλεί με την καραμπίνα τον ίδιο τον Testi, κρατάει κεντρικό ρόλο στο πόστερ του "Fort invincible", ή αλλιώς του κλασικού Only The Valiant, όπως έγινε γνωστό στην μητρική του γλώσσα. Ο Testi παραμένει ασυγκίνητος, τόσο από τον Peck, όσο και από τον King Kong, στην υπέροχη έκδοση της αφίσας από το 1933, έχοντας στρέψει, λογικά, το 100% της προσοχής του στην Ναντίν της Ρόμι Σνάιντερ.


Οι σκηνές όπου ο Ζουλάφσκι κινεί την κάμερα μέσα στα δωμάτιο αποκαλύπτοντας κρυμμένους θησαυρούς της κινηματογραφικής ιστορίας την στιγμή που οι πρωταγωνιστές τους πασχίζουν στα κατώτερα επίπεδα του θεάματος της βιομηχανίας δημιουργούν μια εξαιρετική (μη προφανή) αντίθεση, που αποτυπώνεται αφοπλιστικά στα μάτια των χαρακτήρων, είτε πρόκειται για την εγκλωβισμένη Ναντίν, είτε για τον Ζακ και τον Σερβέ, που αντιλαμβάνονται ότι οι ισορροπίες δεν πρόκειται να διατηρηθούν.


Την τιμητική του στην αυτοσχέδια γκαλερί της ταινίας έχουν τόσο το Son of Zorro του 1947, το cult L' ombra di Zorro (1962) του Joaquín Luis Romero Marchent, τα June Bride (1948) και The Hot, Long Summer (1958) στις γαλλικές του αφίσες αλλά και το ιστορικό Love Among the Millionaires, με την χαρακτηριστική μορφή της pin-up φαντασίωσης Clara Bow. Μοιραστείτε τον ενθουσιασμό μου βλέποντας τα παρακάτω stills από την ταινία, μαζί με τις αντίστοιχες αφίσες. 


    



   



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...