Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014

The Red Coat: Από το The Grain Train Robbery στο Don't Look Now και ακόμη παραπέρα.

Όποιος με γνωρίζει, γνωρίζει και το το πάθος μου για μία συγκεκριμένη ταινία, που κατέχει την κορυφαία θέση στην λίστα της καρδιάς και του μυαλού μου. Το Don't Look Now του Nicolas Roeg αναμφισβήτητα υπήρξε καθοριστικό στην εξέλιξη του μέσου κι επηρέασε με την αντισυμβατική του αφήγηση και το ανατρεπτικό μοντάζ, τόσο άμεσα όσο και περισσότερο υπόγεια, την επόμενη γενιά κινηματογραφιστών και δημιουργών. Αυτό όμως που έμεινε περισσότερο χαραγμένο στην συλλογική μνήμη είναι το χαρακτηριστικό κόκκινο παλτό, σύμβολο του επικείμενου θανάτου και της τραγωδίας, μεταίχμιο ανάμεσα στον ερωτισμό, το πάθος και τον θάνατο (τα λέει εξαιρετικά εδώ). O Roeg δεν ήταν βέβαια ο πρώτος που χρησιμοποίησε αυτό το σύμβολο, ήταν όμως εκείνος που το ανήγαγε σε cult status και εικονικό κομμάτι του κινηματογραφικού κόσμου.


Τις τελευταίες ημέρες, στην σελίδα του Frame Game στο Facebook ανέβαινε καθημερινά και από μία εμφάνιση του κινηματογραφικού κόκκινου παλτό, από την πρώτη κιόλας φορά που χρωμάτισε την μεγάλη οθόνη το... 1903 (!) στο The Great Train Robbery. Για μια τελευταία φορά, ταξιδεύοντας από το σύμπαν του Luis Buñuel στην χώρα του Nicolas Roeg και από τον hipster κόσμο του Richard Ayoade στην κλασική αξία της Audrey Hepburn, Το Frame Game ξεσκονίζει την χειμερινή γκαρνταρόμπα των κινηματογραφικών του αναμνήσεων και ξεχωρίζει 20 χαρακτηριστικές εμφανίσεις ενός κόκκινου παλτό, σε χρονολογική αυτή την φορά σειρά, αναμένοντας τις επόμενες ακόμα πιο έντονες στιγμές που πρόκειται να σημαδευτούν από το χρώμα του αίματος αλλά και του πάθους. (Το banner φιλοτέχνησε ο John Pearson)


 Η πρώτη ιστορικά εμφάνιση του κόκκινου παλτό στο The Great Train Robbery (1903) του Edwin S. Porter.

Η Natalie Wood στο Rebel Without A Cause (1955) του Nicholas Ray.

 Η Lauren Bacall στο Designing Woman (1958) του Vincente Minnelli.

 Η Kim Novak στο Bell, Book and Candle (1958) του Richard Quine.

 H Audrey Hepburn στο Charade (1963) του Stanley Donen.

 H Catherine Deneuve στο Belle de jour (1967) του  Luis Buñuel.

 Η Laura Betti στο The Canterbury Tales (1972) του Pier Paolo Pasolini.

 Η ανώνυμη γυναίκα στο Tabi (1973) του Kihachirō Kawamoto.

 H Sharon Williams στο Don't Look Now (1973) του Nicolas Roeg.

  Η Talia Shire στο Rocky (1976) του John G. Avildsen (σε σενάριο του Sylvester Stallone).

 H Julia Roberts στο Pretty Woman (1990) του Garry Marshall.

 Η Juliette Binoche στο Les Amants du Pont-Neuf (1991) του Leos Carax.

 Η μοναδική υποψία χρώματος στο The Shindler's List (1993) του Steven Spielberg.

 H Maggie Cheung στο In The Mood for Love (2000) του Wong Kar Wai.

 H Martine McCutcheon στο Love Actually (2003) του Richard Curtis.

 Η Yasmin Paige στο Submarine (2010) του Richard Ayoade.

 H  Rachel Weisz στο The Deep Blue Sea (2011) του Terence Davies.

 H Helen Mirren στο Brighton Rock (2012) του Rowan Joffe.

 Η Andrea Riseborough στο Shadow Dancer (2012) του James Marsh.

 H Rinko Kikuchi στο Kumiko, the Treasure Hunter (2014) των David και Nathan Zellner.
Διαβάστε εδώ την κριτική της ταινίας από το Frame Game.

Το παρών κείμενο αποτελεί updated έκδοση αυτού του άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...