Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Venice Film Festival 2012: Superstar Review


Ο Martin Kazinski (Kad Merad) είναι ένας κοινός μεροκαματιάρης μέχρι την ημέρα που ξυπνάει, παίρνει το μετρό ως συνήθως, γίνεται αποδέκτης του περίεργου βλέμματος μιας γυναίκας, του ζητούνται αυτόγραφα και ξαφνικά, χωρίς προηγούμενο, η αντιμετώπιση του κόσμου προς αυτόν γίνεται αντίστοιχη με εκείνη ενός superstar. Ο κόσμος τον κυνηγά στον δρόμο, τα βίντεο που τον απεικονίζουν πετυχαίνουν δεκάδες χιλιάδες hits στο youtube και οι προσωπικές παιδικές του φωτογραφίες γίνονται αντικείμενο ενδιαφέροντος από τον υπόλοιπο κόσμο. Παράλληλα, μια τηλεοπτική παράγοντας, η Fleur (Cécile De France) αναλαμβάνει να "βοηθήσει" τον Martin να καταλάβει γιατί συμβαίνουν όλα αυτά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δε θα είναι και προς όφελος της ίδιας και της εκπομπής της. Καλώς ήρθες στον χώρο της δημοσιότητας, κύριε Kazinski.

Ο Xavier Gianolli καταπιάνεται μετά το À l'origine με ένα ακόμη μεγαλεπήβολο θέμα, δίνοντας διαστάσεις θρίλερ στην έννοια της διασημότητας, χωρίς όμως να επιθυμεί να κάνει μια αόριστα κριτική ταινία αλλά κυρίως να επικεντρωθεί στον άνθρωπο που βιώνει τον αντίκτυπο όλως αυτών των ακραίων ενεργειών. Ο Martin είναι ένας Κανένας που αποκτά δημοσιότητα χωρίς να το επιθυμεί, γίνεται αποδέκτης υπερβολικών συμπεριφορών και κάθε αντίδρασή του ερμηνεύεται από τον κόσμο ως κάτι ξεχωριστό, με ιδιαίτερη σημασία, που αξίζει να διαδοθεί και να γίνει άξιο μιμητισμού (η viral κραυγή ανήκει στα highlights της ταινίας). Ο Gianolli ενδιαφέρεται κυρίως να ανακαλύψει μέχρι ποιο σημείο μπορεί να φτάσει ο βιασμός της ιδιωτικής ζωής του Martin, αν και πόσο θα καταφέρει εκείνος να το διαχειριστεί και μέχρι πού θα φτάσει το κοινό, ο συλλογικός villain του φιλμ, για να πάρει αυτό που θέλει. Με έντονες δόσεις χιούμορ να διανθίζουν την ιστορία, και την έννοια της ειρωνείας να καταλαμβάνει πολλαπλά επίπεδα, το κλίμα παραμένει ζοφερό μέχρι το τέλος με τον Kad Merad να χειρίζεται επιδέξια τις απαιτήσεις του ρόλου και την Cécile De France να παραμένει στο παρασκήνιο της ιστορίας, αξιοπρεπώς χωρίς όμως να έχει και ιδιαίτερες απαιτήσεις ο ρόλος. Στην τελική, η ταινία παραμένει κριτική αλλά και διασκεδαστική, χωρίς όμως να καταφέρνει να προσπεράσει κάποιες πιο προφανείς κι επιφανειακές προσεγγίσεις. (3,5*/5) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...