Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

70ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας: Το βαρύ πυροβολικό.

Πλησιάζει ο καιρός που το Lido της Βενετίας θα υποδεχτεί και πάλι το κινηματογραφικό κοινό και την βιομηχανία, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα που προκαλεί έκπληξη με τους πειραμματισμούς και την ποικιλομορφία του. Τα είπαμε αναλυτικά και στο FREE CINEMA (απαραίτητο homework για ΟΛΑ όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για το φετινό φεστιβάλ), όμως, αναπόφευκτα, κάποιες ταινίες έχουν ήδη ξεχωρίσει στον πόλεμο των εντυπώσεων. Στις διαδικασίες προετοιμασίας για την φετινή Mostra, λοιπόν (θα είμαστε και φέτος εκεί), ξεχωρίσαμε τις 10 ταινίες που αναμένουμε περισσότερο, από όλα τα προγράμματα της διοργάνωσης για να έχουμε να λέμε μετά για απογοητεύσεις και εκπλήξεις, που είναι το 90% της ουσίας του φεστιβάλ. Πάρε θέση!

ΤΙΤΛΟΣ: Miss Violence
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Επίσημο διαγωνιστικό
ΠΟΙΟΣ: Ο Αλέξανδρος Αβρανάς μετά το «Without» του 2008 επιστρέφει επιτέλους στον κινηματογράφο, φέρνοντας ξανά την Ελλάδα στο Lido της Βενετίας.
ΓΙΑΤΙ: Την ημέρα των γενεθλίων της, ένα εντεκάχρονο κορίτσι πέφτει από το μπαλκόνι του σπιτιού της με ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλη. Είναι αυτοκτονία; Είναι δολοφονία; Ποιο είναι το μυστικό που η μικρή Αγγελική πήρε μαζί της; Γιατί η οικογένειά της επιμένει, στην προσπάθεια να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αν, ακόμα, δεν έχεις ενθουσιαστεί, το trailer θα σε πείσει αμετάκλητα.

ΤΙΤΛΟΣ: Tom à la ferme (Tom at the farm)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Επίσημο διαγωνιστικό
ΠΟΙΟΣ: Τέταρτη σκηνοθετική απόπειρα του Ξαβιέ Ντολάν, με τον ίδιο και πάλι πρωταγωνιστή, βασισμένο, όμως, στο θεατρικό του Μισέλ Μαρκ Μπουσάρ.
ΓΙΑΤΙ: Ψυχολογικό θρίλερ υπόσχεται αυτή τη φορά το παιδί θαύμα (και λίγο ψωνάρα αλλά τον αγαπάμε) του καναδέζικου σινεμά, ακολουθώντας την ιστορία ενός νέου που, ύστερα από τον θάνατο του εραστή του, πηγαίνει στην κηδεία του για να ανακαλύψει ότι κανείς δεν γνωρίζει ούτε καν το όνομά του. Το σενάριο υπόσχεται ψέματα, ένταση, υποκρισία κι έναν τρομακτικό, ξανθό Ντολάν. «Αφού δεν μου δίνετε Χρυσό Φοίνικα, θα πάρω Χρυσό Λιοντάρι» ανέφερε ο πολυπράγμων σκηνοθέτης, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες φήμες από το κοντινό του περιβάλλον.

ΤΙΤΛΟΣ: The Zero Theorem
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Επίσημο διαγωνιστικό
ΠΟΙΟΣ: Ο Τέρι Γκίλιαμ σκηνοθετεί επιτέλους ξανά και βάζει μπροστά από την κάμερα τον Κρίστοφ Βαλτς, την Μελανί Τιερί, τον Ντέιβιντ Θιούλις και την Τίλντα Σουίντον να… σπάζουν το κεφάλι τους σε ένα κινηματογραφικό γλωσσοδέτη.
ΓΙΑΤΙ: Ο Κριστόφ Βαλτς ερμηνεύει μία μάλλον αντικοινωνική μαθηματική ιδιοφυΐα, που απομονώνεται προσπαθώντας να ανακαλύψει την φόρμουλα που θα αποδείξει το αν η ζωή έχει όντως σημασία. Οι πρώτες εικόνες από το προωθητικό υλικό που λήκαραν τυχαία (ή και όχι) στο κοινό είναι αρκούντως fucked-up και το ιδανικό καστ ανοίγει την όρεξη για ένα από τα πιο ποθητά gala screenings, σε ένα φεστιβάλ που ειδικά φέτος δεν φοβήθηκε να αγκαλιάσει ούτε το sci-fi ούτε και τα υπόλοιπα genre (περισσότερα επ’ αυτού, σε λίγο).

ΤΙΤΛΟΣ: Under the skin
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Επίσημο διαγωνιστικό
ΠΟΙΟΣ: Ο Τζόναθαν Γκλέιζερ σκηνοθετεί την Σκάρλετ Τζοχάνσον. Στοπ.
ΓΙΑΤΙ: Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι περιμένουμε χρόνια την τελευταία ταινία του Τζόναθαν Γκλέιζερ. Ο σκηνοθέτης έχει να παρουσιάσει καινούρια ταινία σχεδόν δεκαετία, από το εγκληματικά υποτιμημένο «Birth»! Ο περίοδος της σιωπής, όμως, είναι έτοιμη να λάβει τέλος με τον σκηνοθέτη να διασκευάζει ένα ιδιαίτερο αλλά, κατά γενική ομολογία, καταπληκτικό βιβλίο που θέλει έναν εξωγήινο να λαμβάνει γυναικεία μορφή στα highlands την Σκωτίας, με στόχο να σκοτώσει ανθρώπους, ώστε να τους στείλει στον πλανήτη του για παραγωγή τροφής. Αυτός ο εξωγήινος θα είναι η Σκάρλετ Τζοχάνσον. Είπε κανείς τίποτα;

ΤΙΤΛΟΣ: Kaze Tachinu (The wind rises)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Επίσημο διαγωνιστικό
ΠΟΙΟΣ: ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΧΑΓΙΑΟ ΜΙΓΙΑΖΑΚΙ.
ΓΙΑΤΙ: Σε μία σπάνια περίπτωση, το φεστιβάλ Βενετίας αγνόησε το γεγονός ότι η ταινία είχε ήδη ανοίξει στην Ιαπωνία και αποφάσισε να συμπεριλάβει την ταινία στο επίσημο διαγωνιστικό, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν παγκόσμια πρεμιέρα. Ο Χαγιάο Μιγαζάκι δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για να καταλάβεις ότι αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους (και πιο αγαπημένους) animators παγκοσμίως, ο οποίος στην τελευταία του ταινία αποφασίζει να κινηθεί σε πιο ρεαλιστικά μονοπάτια, αντλώντας έμπνευση από την ζωή του Jiro Horikoshi, που σχεδίασε τα μαχητικά αεροπλάνα της Ιαπωνίας κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Οι πρώτες εικόνες είναι μαγευτικές.

ΤΙΤΛΟΣ: Gravity
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Ταινία έναρξης (εκτός διαγωνιστικού)
ΠΟΙΟΣ: Ο Αλφόνσο Κουαρόν στέλνει τον Τζορτζ Κλούνεϊ και την Σάντρα Μπούλοκ στο άπειρο (και ακόμα παραπέρα).
ΓΙΑΤΙ: Δεν χρειάζεται καν να σπαταλάμε λέξεις. Η ταινία φαίνεται ό,τι πιο εντυπωσιακό έχει γυριστεί τελευταία και η καλλιτεχνική ματιά του Κουαρόν είναι εγγύηση ότι οι ανθρώπινοι χαρακτήρες δεν πρόκειται να εξαφανιστούν μέσα στην καταιγίδα των οπτικών εφέ. Για την Σάντρα Μπούλοκ δεν παίρνω και όρκο.

ΤΙΤΛΟΣ: Moebius
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Εκτός διαγωνιστικού
ΠΟΙΟΣ: Ο Κιμ Κι-Ντουκ επιστρέφει μετά τον περσινό Χρυσό Λέοντα του «Pieta» με την ταινία που σόκαρε της αρχές λογοκρισίας της Κορέας.
ΓΙΑΤΙ: Η ταινία δεν θα παιχτεί στην Κορέα, αυτό είναι πια επίσημο. Για τον υπόλοιπο κόσμο, θα δείξει η… νεκροψία. Η παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο Lido θα αποδείξει αν η ταινία λειτουργεί καλά με το διεθνές κοινό και αν υπάρχει όντως φωτιά πίσω από τον καπνό της παραφιλολογίας (που υποστηρίζει ότι το φιλμ περιέχει σκηνές ακραίας βίας, αιμομικτικές πράξεις και διαμελισμούς). Δώστε μας σκάνδαλο και πάρτε μας την ψυχή.

ΤΙΤΛΟΣ: Yurusarezaru mono (Unforgiven)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Εκτός διαγωνιστικού
ΠΟΙΟΣ: O Σανγκ-Ιλ Λι διασκευάζει τους «Ασυγχώρητους» του Κλιντ Ίστγουντ με ένα all-star ιαπωνικό καστ και επικεφαλής τον Κεν Γουατανάμπε.
ΓΙΑΤΙ: Είναι περίεργο εκ πρώτης όψεως αλλά αν σταθεί κανείς στον πυρήνα των ταινιών δεν είναι δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς. Τα western και οι ταινίες samurai είχαν μια ιδιότυπη σχέση ανά τα χρόνια, με τα πρώτα να διασκευάζουν για το δυτικό κοινό εικονικές ιστορίες της Άπω Ανατολής. Για παράδειγμα, το «Για μια χούφτα δολάρια» του Σέρτζιο Λεόνε είναι άμεση διασκευή του «Γιοζίμπο» του Κουροσάβα. Αντίστοιχα, το «Και οι 7 ήταν υπέροχοι» αποτελεί άμεση μεταφορά στην Άγρια Δύση των «Επτά Σαμουράι». Τώρα, τα πράγματα αλλάζουν φορά και ο Σανγκ-Ιλ Λι μεταφέρει στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου τους «Ασυγχώρητους» του Κλιντ Ίστγουντ, μαζεύοντας στο σετ του τα μεγαλύτερα ονόμασα της εποχής στη χώρα. Ιαπωνικό γκλάμουρ στο κόκκινο χαλί, λέμε.

ΤΙΤΛΟΣ: The Sacrament
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Orizzonti                           
ΠΟΙΟΣ: Ο Τάι Γουέστ του «House of the devil» στο τμήμα του φεστιβάλ που προβάλει τις νέες τάσεις του κινηματογράφου και κυρίως αρτιστίκ θέαμα; Ναι, έχω εντυπωσιαστεί.
ΓΙΑΤΙ: Αν και δεν είναι αλάνθαστος δημιουργός, ο Τάι Γουέστ πάντα τραβά την προσοχή μου. Μπορεί το «Innkeepers» να μην συνδύαζε αρμονικά το χιούμορ με τον τρόμο όσο θα ήθελε και τα section του στα «ABCs of Horror» και «V/H/S» να μην ήταν και τα πιο εμπνευσμένα, όμως, θα υπάρχει πάντα το εκπληκτικό, αναχρονιστικό, βγαλμένο κατευθείαν από τα 70ς «House of the devil» για να τραβάει την προσοχή. Ουσιαστικά τούτη η ιστορία μιας ομάδας ανθρώπων που μπλέκει με μια αυτοκτονική σέχτα (με πρωταγωνιστές την Έιμι Σέιμετζ του «Upstream color» και τον Έι Τζέι Μπάουντεν του επερχόμενου «Youre next») θα αποδείξει αν ο Τάι Γουέστ ανήκει στην κατηγορία του one-hit wonder. Αλλά μέχρι τότε, ενθουσιασμός.

ΤΙΤΛΟΣ: Kill your darlings
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Venice Days – Giornate Degli Autori           
ΠΟΙΟΣ: O πρωτοεμφανιζόμενος Τζον Κροκίντας φέρνει τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ντέιν ΝτεΧάαν, Μάικλ Σι Χολ και Ελίζαμπεθ Όλσεν και τον νεανικό αμερικανικό αέρα στο κόκκινο χαλί.
ΓΙΑΤΙ: Αν και το φιλμ έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο φετινό Φεστιβάλ του Sundance, θα δηλώσει το παρόν και στην Βενετία σε μία λαμπερή, διεθνή πρεμιέρα. Ο Τζον Κροκίντας αποτυπώνει στην οθόνη τούς Γκίνσμπεργκ, Κέρουακ και Μπάροουζ πριν απ’ την αποθέωσή τους και περιμένει να δει και τις ευρωπαϊκές αντιδράσεις στις ερωτικές σκηνές μεταξύ Ράντκλιφ και ΝτεΧάαν!

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Φυσικά, μην νομίσεις ότι δεν υπάρχουν άλλες ενδιαφέρουσες ταινίες στο φετινό φεστιβάλ. Για την ακρίβεια, δεν σταματούν οι επιλογές! Στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα, η Κέλι Ράιχαρντ (των «Γουέντι και Λούσι» και «Meek’s Cut-Off») επιστρέφει στις αίθουσες του Lido με ένα οικολογικό θρίλερ ονόματι «Night Moves» και τους Τζέσι Άιζενμπεργκ, Ντακότα Φάνινγκ και Πίτερ Σάρσγκααρντ στις αποσκευές ενώ ο Νίκολας Κέιτζ προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο του prestige πρωταγωνιστώντας στο δεύτερο (και πιο δραματικό) καινούργιο φιλμ του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν για φέτος, «Joe». Στα παράλληλα τμήματα επίσης, βρίσκουμε τον σκηνοθέτη της περσινής αποκάλυψης «Tabu», Μιγκέλ Γκόμες, να παρουσιάζει το νέο μικρού μήκους φιλμ του με τίτλο «Redemption», το νέο φιλμ του Σιόν Σόνο, «Jigoku de Naze Warui (Why dont you play in Hell?)», που υπόσχεται να είναι υπερβολικά τρελό ακόμα και για τα δεδομένα ενός de facto τρελού σκηνοθέτη, αλλά και την καινούργια ταινία του σκηνοθέτη των «Fucking Åmål» και «Λίλια για Πάντα», Λούκας Μούντισον, «Vi Är Bäst! (We are the best!)», που φιλοδοξεί να συνεχίσει να εξερευνά τη νεανική συμπεριφορά με την ίδια αιχμηρή ματιά. Εκκεντρικό αέρα στο πρόγραμμα θα δώσουν οι (κατά πάσα πιθανότητα μεταμεσονύκτιες) προβολές του ιαπωνικού ψηφιακού animation (κανονική απόβαση οι Ιάπωνες) «Space Pirate Captain Harlock» του Σίντζι Αραμάκι, του οποίου ο τίτλος είναι… κυριολεκτικός, και το πολυαναμενόμενο sequel της απρόσμενης αυστραλέζικης horror επιτυχίας του 2005, «Wolf Creek 2».


To φεστιβάλ ξεκινά την Τετάρτη 28 Αυγούστου και η τελετή λήξης θα πραγματοποιηθεί στις 7 Σεπτέμβρη. Ολόκληρο το πρόγραμμα μπορείς να το βρεις εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...