Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

Πόσο μεγάλο είναι το φεγγάρι;

Ρομαντικό, οιωνός κακών γεγονότων, έμβλημα της ψυχρής νύχτας και φόντο μιας ακαθόριστης σιλουέτας. Σε κάθε περίπτωση, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, η κινηματογραφική σελήνη φαίνεται να διογκώνεται και να καταλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις. Από τον μοντέρνο-ρετρό  Wolfman (2010) του Joe Johnston (παραπάνω φωτό) έως τον Βασιλιά των Λιονταριών της Disney, αυτή είναι η ιστορία ενός δυσανάλογου φεγγαριού στον ουρανό της μεγάλης οθόνης.

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Teddy Bear, La Leggenda Di Kaspar Hauser, Oversimplification και οι υπόλοιπες προβολές


Οι Νύχτες Πρεμιέρας είναι ένα βήμα πριν από την λήξη της φετινής τους διοργάνωσης, η οποία θα συνοδευτεί από την προβολή του Beasts Of The Northern Wild, αναμφισβήτητα ενός από τα πιο αναμενόμενα έργα της σεζόν. Ήδη είδαμε αναλυτικά τα: Rust And Bone της έναρξης, τα γλυκύτατα The Sessions και Safety Not Guaranteed του προγράμματος με τις πρεμιέρες, τα Citadel και V/H/S του μεταμεσονύκτιου τμήματος και τα εξαιρετικά Room 237 και Marina Abramovic: The Artist Is Present από το φετινό πλούσιο τμήμα των ντοκιμαντέρ. Μετά το άλμα, σύντομες απόψεις για όλες τις ταινίες που πέρασαν από τα μάτια μας, από τις πολυάριθμες φετινές συμμετοχές.

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: V/H/S Review

Μία ομάδα νεαρών προσλαμβάνεται από έναν μυστηριώδη άγνωστο για να εισβάλλει σε ένα σπίτι με σκοπό να βρει και να πάρει στα χέρια της μία κασέτα με άγνωστο περιεχόμενο. Φυσικά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά καθώς η παρέα βρίσκει στο σπίτι ένα πτώμα και μία σωρό βιντεοκασετών, με περιεχόμενο όλο και πιο διεστραμμένο όσο προχωρά η αναζήτηση. Τι δουλειά μπορεί να έχουν εκεί τελικά και πόσο ασφαλείς είναι;

Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: The Sessions Review

O Mark (John Hawkes) είναι ένας 38χρονος συγγραφέας, καλοσυνάτος κι αισιόδοξος, με μία μεγάλη ιδιαιτερότητα:  το κεφάλι του είναι το μοναδικό σημείο του σώματός του που μπορεί να κουνήσει και ακόμα και η αναπνοή του πρέπει να υποστηρίζεται στο μεγαλύτερο κομμάτι της μέρας από ένα ογκώδες μηχάνημα. Παρόλα αυτά, παρά την κινητική του αδυναμία, ο Mark προσπαθεί να ζει την ζωή του στο έπακρο, χωρίς να αφήνει τις ιδιαιτερότητες της καθημερινότητάς του να αναστέλλουν τα σχέδιά του για την ζωή και στα 38 είναι έτοιμος για την μεγαλύτερη περιπέτεια της ζωής του. Να χάσει την παρθενιά του

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Citadel Review

Από ό,τι φαίνεται, τα κακόφημα blocks είναι πολύ δημοφιλή τελευταία. Στο περσινό Attack The Block, μία ομάδα παιδιών προσπάθησε να προστατέψει το γκέτο από μία επιδρομή εξωγήινων. Φέτος, στο The Raid: Redemption, μία αστυνομική δύναμη επίλεκτων αποφάσισε να έρθει αντιμέτωπη με τον εγκέφαλο αρχιμαφιόζο του οικοδομήματος. Ο Ciaran Foy, με την σειρά του, ρίχνει στο block τον αγοραφοβικό πατέρα ενός νεογέννητου κοριτσιού, μία ομάδα επιθετικών παιδιών που δεν είναι ακριβώς ανθρώπινα κι έναν τρελό (ή όχι) ιερέα, που μπορεί να έχει την απάντηση σε όλα αυτά.

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Room 237 Review

Νομίζετε ότι ξέρετε τα πάντα για την Λάμψη του Στάνλεϊ Κιούμπρικ; Αν απαντήσετε ναι, ίσως έχει έρθει η ώρα να αναθεωρήσετε. Το Room 237 συγκεντρώνει όλες τις θεωρίες και παραφιλολογικές αναλύσεις σχετικά με την ταινία, ξεκοκαλίζει τα κάδρα για στοιχεία και συγκρίνει πλάνο-πλάνο την εικασία με το πραγματικό υλικό. Ήταν η Λάμψη μία ταινία για την γενοκτονία των Ινδιάνων; Μήπως ήταν μια ταινία για το Ολοκαύτωμα; Μήπως όλη η ιδέα της (θεωρητικά) διασκευής του ομώνυμου βιβλίου του Stephen King ήταν απλά η κάλυψη για την πραγματοποίηση ενός απόλυτα προσωπικού project του Κιούμπρικ; Και πού κολλάει σε όλα αυτά η φήμη περί πλαστού κινηματογραφικού υλικού από την προσσελήνωση του Apollo 11;

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Marina Abramovic: The Artist Is Present Review

Από τις 14 Μαρτίου μέχρι τις 31 Μαΐου του 2010, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης έλαβε χώρα μια ιδιαίτερη περίπτωση έκθεσης. Το MoMA παρουσίασε για πρώτη φορά στον χώρο του όχι απλά performance art αλλά ολόκληρη ρετροσπεκτίβα στην δουλειά της μεγάλης εκκεντρικής καλλιτέχνιδος Marina Abramovic, η οποία συνοδεύτηκε από ένα ολοκαίνουργιο κομμάτι που παρουσίασε η ίδια με τίτλο "The Artist Is Present", το οποίο ήταν το μεγαλύτερο σε διάρκεια έργο που είχε παρουσιάσει ποτέ κι ενδεχομένως, το αριστούργημα της πορείας της.

Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Safety Not Guaranteed Review

"Αναζητείται κάποιος για να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο μαζί μου. Δεν είναι αστείο. Θα πληρωθεί μόλις επιστρέψουμε. Πρέπει να φέρει τα δικά του όπλα. Η ασφάλεια δεν είναι εγγυημένη. Το έχω κάνει μόνο μια φορά στο παρελθόν" Αυτή είναι η αγγελία που τραβά το ενδιαφέρον του Jeff (Jake Johnson), εργαζόμενου σε μια εφημερίδα του Σιατλ, και δύο εκπαιδευομένων, της Darius (Aubrey Plaza) και του Arnau (Karan Soni), που αποφασίζουν αρχικά να ανακαλύψουν ποιος την έγραψε και, στην συνέχεια, να δημοσιεύσουν ένα άρθρο σχετικά με αυτή την περίπτωση. Βέβαια, ο Jeff φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο να αναθερμάνει μια παλιά ερωτική του σχέση και ο Arnau παραμένει εγκλωβισμένος στις κοινωνικές αναστολές του, γεγονός που επιφορτίζει αυτόματα την Aubrey με την γνωριμία με τον Kenneth (Mark Duplass), τον συγγραφέα της αγγελίας, και την προσπάθεια αξιολόγησής του. Είναι όντως ένας διαταραγμένος, αποπροσανατολισμένος άνδρας ή όντως μπορεί να ταξιδέψει στο παρελθόν και καταδιώκεται από μυστικούς και επικίνδυνους πράκτορες;

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Rust and Bone (De Rouille et d'os) Review

O Αλί (Matthias Schoenaerts), πρόσφατα επιφορτισμένος με την επιμέλεια του μικρού του γιου, εγκαταλείπει το Βέλγιο για να εγκατασταθεί στο σπίτι της αδερφής του και του συζύγου της. Ο ίδιος δεν αποτελεί και υπόδειγμα υπεύθυνου γονέα καθώς είναι έτοιμος να εγκαταλείψει τον γιο του χωρίς επιτήρηση για ασήμαντη αφορμή, με απόλυτη έλλειψη αίσθησης οποιασδήποτε ευθύνης. Ένα βράδυ, γνωρίζει την Στεφανί (Marion Cotillard), η οποία εκπαιδεύει ορκες στο τοπικό υδάτινο πάρκο και είναι μπλεγμένη στα δικά της προσωπικά αδιέξοδα. Όταν ένα τραγικό ατύχημα στην δουλειά στοιχίσει στην Στεφανί τα πόδια της, αυτή και ο Αλί θα σχηματίσουν μια ιδιαίτερη σχέση, που θα ωθήσει τους δύο ανθρώπους σε ανεξερεύνητες περιοχές και, ίσως, καταφέρει να τους βρει αλλαγμένους στο τέλος όλης της περιπέτειας.

Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

Νύχτες Πρεμιέρας 2012: Οι προφανείς, οι ενδιαφέρουσες και οι risky επιλογές.

Ορίζοντας επίσημα την έναρξη της ελληνικής φεστιβαλικής περιόδου, οι Νύχτες Πρεμιέρας φέτος θα διεξαχθούν από τις 19 έως τις 30 Σεπτέμβρη στους κινηματογράφους Δαναό 1 και 2, Odeon Όπερα 1 και 2 και Ιντεάλ, έπειτα από την αναγκαστική αλλαγή στέγης μετά τις περσινές καταστροφές που υπέστησαν Αττικόν και Απόλλων. Με ένα πρόγραμμα που συγκεντρώνει κάποια δυνατά indie φετινά χαρτιά, ταινίες που προσφέρονται για σινεφιλικές ανακαλύψεις και τις πατροπαράδοτες avant premieres αναμενόμενων ταινιών του φθινοπώρου, οι Νύχτες Πρεμιέρας αποκάλυψαν την Πέμπτη στην συνέντευξη τύπου το πλήρες πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ κι εμείς, αναμενόμενα, ξεχωρίσαμε τις προφανείς επιλογές από τις πραγματικά ενδιαφέρουσες περιπτώσεις

Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

The Notice (ή αλλιώς "Αυτά που δεν μπόρεσαν να πουν οι λέξεις")

Καρτ ποστάλ, γράμματα, αφίσες, χαραγμένες γραμμές στον τοίχο, τηλεγραφήματα και παλιά παραδοσιακά σημειώματα, ό,τι χρειάζεται γενικά για να φτάσει το μήνυμα στον τελικό προορισμό του. Από την μεσοπολεμική Γερμανία μέχρι το κενό του διαστήματος και από τη στοιχειωμένη έπαυλη μέχρι το δάσος του παραμυθιού, αυτά είναι όσα δεν κατάφεραν να πουν οι λέξεις.

Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: Συγκεντρωτικό ποστ αποτίμησης


Καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές, λίγες ώρες πριν την ανακοίνωση των βραβείων της κριτικής επιτροπής του 69ου φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το τοπίο είναι θολό σχετικά με το πού μπορεί να καταλήξει ο πολυπόθητος Χρυσός Λέοντας. Χωρίς προφανή φαβορί στην κούρσα για το τέλος, η φετινή μόστρα αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πιο τολμηρό πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας ρίσκα και προσπαθώντας να αντικατοπτρίσει την ατμόσφαιρα κρίσης –στην οικονομία και τις ανθρώπινες σχέσεις γενικά- στην θεματική των ταινιών της και να παρουσιάσει ένα πιο λιτό, αιχμηρό προφίλ με σκοπό να τη διαχωρίσει από το παρελθόν της και θα την ωθήσει «φρεσκαρισμένη» σε μία νέα εποχή καλλιτεχνικής αναζήτησης.

Venice Film Festival 2012: Paradise: Faith, Blondie (και ό,τι άλλο είδαμε τις τελευταίες μέρες) reviews

Πέρα από τις ταινίες που είχαν την τιμή να έχουν δικό τους ξεχωριστό ποστ για λόγους καθαρής υποκειμενικότητας, υπήρχαν και οι λιγότερο τυχερές ταινίες που ανάμεσα στον βομβαρδισμό της τελευταίας εβδομάδας δεν κατάφεραν να τύχουν μιας έστω γρήγορης κριτικής. Μέχρι τώρα. Paradise: Faith, Blondie, Cherchez Hortenese, Women's Tales, Bob Wilson's Life and Death of Μarina Abramovic, Lullaby to my father και Me too (Ja tozhe hochu) συμπληρώνουν τις φεστιβαλικές κριτικές της εβδομάδας μετά το άλμα.

Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: Οι ιταλικές ταινίες

Είναι αυτονόητο πως σε ένα ιταλικό φεστιβάλ θα υπάρχουν πολλές ιταλικές ταινίες. Δύο από αυτές μάλιστα, το Bella Adormentata και το E stato il figlio συμπεριλήφθηκαν από τον Alberto Barbera στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Διάσπαρτες όμως στους Ορίζοντες και τις Venice Days, 6 ακόμα ιταλικές ταινίες προσπάθησαν να κλέψουν τις εντυπώσεις.

Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012 Midnight Screenings: Tai Chi 0 & Bait 3D Reviews

Κάθε φεστιβάλ που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να αφήσει μια γωνιά του προγράμματος διαθέσιμη για τα πιο διασκεδαστικά, κουλά και φευγάτα έργα, κατηγορία που ταιριάζει γάντι στο μεταμεσονύχτιο slot που έχει παραδοσιακά συνδεθεί με το πιο χαβαλεδιάρικο κομμάτι του φεστιβάλ. Στα πλαίσια του Midnight Section, είδαμε το Tai Chi 0 (ή αλλιώς Tai Chi Zero, το πρώτο κομμάτι της Tai Chi διλογίας του Stephen Fung, με το δεύτερο μέρος Tai Chi Hero να αναμένεται στο τέλος του Οκτώβρη στην Κίνα) και το Bait 3D, το αυτόματα cult classic από την Αυστραλία, που καθιερώθηκε ήδη να αποκαλείται ως "Καρχαρίες στο Supermarket" για αυτονόητους, όπως θα καταλάβετε, λόγους.

Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: Fill The Void (Lemale Et Ha'Chalal) Review

H 18χρονη Shira μεγαλώνει σε μια παραδοσιακή ορθόδοξη Χασίδικη οικογένεια στο σύγχρονο Τελ Αβίβ και η οικογένειά της ετοιμάζεται να την παντρέψει με έναν υποσχόμενο νέο, γεγονός για το οποίο ανυπομονεί. Όταν , όμως, ξαφνικά πεθάνει η αδερφή της, Esther, αφήνοντας τον άνδρα της με ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, η οικογένειά θα αμελήσει τις προετοιμασίες του γάμου για να επικεντρωθεί στην θλίψη της μέχρι τα πράγματα γίνουν πιο επιτακτικά. Ο Yochay, ο άνδρας της Esther, σκέφτεται να ξαναπαντρευτεί μία χήρα που κατοικεί στο Βέλγιο, παίρνοντας μαζί και το παιδί του, γεγονός που αναστατώνει την οικογένεια της Shira και αλλάζει τα σχέδια του γάμου, με καινούριο στόχο να παντρευτεί τον χήρο της Esther για να παραμείνει το παιδί της κοντά στην οικογένεια, αγνοώντας τις προσωπικές επιλογές της 18χρονης κοπέλας.

Venice Film Festival 2012: Shokuzai (Penance) Review


Κατασκευασμένο ως μίνι σειρά για το ιαπωνικό δίκτυο WOWOW από τον Kiyoshi Kurosawa και παρουσιασμένο στην Βενετία για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη ως πεντάωρο project, το Shokuzai (ή διεθνηστί Penance) αποτελεί μια δυνατή μελέτη χαρακτήρων, συνδυάζοντας έντονα στοιχεία δράματος με μία αυστηρή σκηνοθετική ματιά, που καταφέρνει να διατηρήσει το ενδιαφέρον για όλη την διάρκεια, ακόμα και όταν προς το φινάλε παίρνει επικίνδυνη στροφή προς το μελόδραμα. Ο @onizuka83 (που στο παρελθόν μας παρουσίασε το Coldfish του Shion Sono) παρακολούθησε την ταινία στην πρωτότυπη τηλεοπτική της μορφή και παρουσιάζει αναλυτικά όλες τις σημειώσεις του.

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: To The Wonder Review


Αν το Tree of Life θεωρήθηκε πειραματικό, τότε θα πρέπει να δημιουργηθεί μια καινούρια έννοια για το To the wonder, που όσο κι αν ακούγεται περίεργο έχει ακόμη πιο χαλαρό αφηγηματικό ιστό από την προηγούμενη ταινία του Terrence Malick. Μια γενικότερη θεώρηση γύρω από την αγάπη, την πίστη και την απώλειά τους και ουσιαστικά χτισμένο εξολοκλήρου πάνω στην Olga Kurylenko, παρά τα casting του Ben Affleck και της Rachel McAdams, το To the wonder είναι προορισμένο να διχάσει ακόμα περισσότερο το κοινό (αν καταφέρει ποτέ να αποκτήσει με αυτή την μορφή κινηματογραφική διανομή).

Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: The Master Review


Ο Freddie Quell (Joaquin Phoenix) είναι ένας μπερδεμένος νέος χωρίς κατεύθυνση στη ζωή του μετά το τέλος του 2ου παγκόσμιου πολέμου, γεμάτος οργή και αντιδραστική συμπεριφορά. Ανίκανος να στεριώσει δουλειά και καταστρέφοντας μόνος του οποιαδήποτε προοπτική του ανοίγεται, ο Freddie θα βρεθεί στον δρόμο του Lancaster Dodd (Philip Seymour Hoffman), του χαρισματικού ηγέτη μιας ιδιόμορφης κοινότητας με τους δικούς της ηθικούς κανόνες, που θα επιχειρήσει να αναμορφώσει την περσονα του Freddie και να του προσδώσει επιτέλους την σταθερότητα που του λείπει. Με την βοήθεια και την παρασκηνιακή καθοδήγηση της γυναίκας του Mary Sue (Amy Adams), ο Lancaster Dodd θα αποτελέσει το αντίβαρο του Freddie και οι τακτικές που θα εφαρμόσει σε αυτόν θα είναι καθοριστικές τόσο για τον Freddie όσο και για τον ίδιο τον Lancaster.

Venice Film Festival 2012: Wadjda Review


H 12χρονη Wadjda μεγαλώνει στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας του σήμερα, πρόθυμη να μη χάσει την ενεργητικότητα και την αισιοδοξία της σε ένα περιβάλλον που δεν ευνοεί τίποτα από τα δύο, ειδικά στις γυναίκες. Στόχος της να αγοράσει ένα ποδήλατο για να κάνει κόντρες με τον φίλο της Abdullah, γεγονός που την βάζει συνέχεια σε μπελάδες στο σχολείο χαρακτηρίζοντας την συμπεριφορά της περιθωριακή και ασεβή. Η Wadjda όμως αποφασισμένη να τα καταφέρει θα παίξει με τους κανόνες της κοινωνίας και θα λάβει μέρος σε έναν διαγωνισμό ανάγνωσης του Κορανίου, ώστε να κερδίσει τα χρήματα για να αγοράσει το ποδήλατο και να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

Σάββατο, 1 Σεπτεμβρίου 2012

Venice Film Festival 2012: At Any Price Review


Ο Ramin Bahrani παρουσιάζει στη φετινή Βενετία μια ταινία σαφώς μεγαλύτερου βεληνεκούς από τις προηγούμενές του (Man Push Cart, Chop Shop και Goodbye, Solo) χωρίς όμως να ξεφεύγει από την συνήθη θεματική του, που βάζει στο επίκεντρο του φιλμ τις επιλογές και τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι ήρωές του, ειδικά σε σχέση με τα προσωπικά θέλω τους, τις ανάγκες της οικογένειας και τις γενικότερες επιταγές ενός άγραφου ηθικού κώδικα. Τουλάχιστον στην θεωρεία, καθώς στην πράξη αυτή η αλλαγή στην τάξη μεγέθους φαίνεται να στέρησε από το At any price όλη την λεπτότητα και τον λυρισμό που χαρακτήριζε την προηγούμενη φιλμογραφία του σκηνοθέτη.

Venice Film Festival 2012: Tango Libre Review


Ο Fernand (Sergi Lopez) και ο Dom είναι κρατούμενοι στις ίδιες φυλακές και μοιράζονται την ίδια γυναίκα, την Alice. Οι τρεις τους, μαζί με τον γιο της Alice, αποτελούν μια ιδιότυπη οικογένεια αλλά τα προβλήματα ξεκινούν όταν η εκείνη γνωρίζει στα μαθήματα tango τον JC, που προκύπτει ότι είναι φύλακας στο ίδιο σωφρονιστικό ίδρυμα που βρίσκονται οι Fernand και Dom. Το ιδιότυπο ερωτικό ...τετράγωνο θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις καινούριες ισορροπίες και το tango θα αποδειχθεί ο καταλύτης όλων των επακόλουθων αντιδράσεων.

Venice Film Festival 2012: The Iceman Review


Βλέποντας το Iceman, σχεδόν ευχόμουν να ξανανοίξει το Alter για να μπορέσει να το προβάλλει ένα βράδυ Τρίτης-Τετάρτης, κοντά στις 9 με 10 η ώρα, με το θράσος που αρμόζει σε αυτό το υποπροϊόν ταινίας. Μπορεί να το τολμούσε και το Star, αλλά όχι πριν από τα μεσάνυχτα, ίσως μετά από ένα επιεισόδιο του Νόμος και Τάξη. Σε κάθε περίπτωση όμως, πρέπει δει κάποιος το Iceman για να πιστέψει το μέγεθος της B-movίλας, της τηλεοπτικότητας και των πολύ κακών hairstyles που το χαρακτηρίζουν.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...